Tuesday, March 11, 2014

Dear Dareesa - MH370

Assalammualaikum anak ibu..dareesa.

Mungkin waktu dareesa sedang membaca..kisah berkaitan MH370 ini menjadi sejarah negara. Pada hari sabtu lepas..iaitu 8 mac..malaysia digemparkan dengan kehilangan MH370..sebuah flight MAS dari Malaysia ke Beijing..and you know what..up until now..still belum tahu lagi status MH370. No hint at all! Sangat misteri..penuh tanda tanya..dan mendatangkan kesedihan dalam hati rakyat malaysia...

Namun..paling kuat yang ibu rasa ialah perasaan takut...takut pada Allah..takut pada kekuasaan Allah..apakah yang terjadi? Adakah ada sesuatu yang Allah ingin tunjuk pada hambaNya yang terlalu leka akhir akhir ini?

Sungguh ibu takut..kematian rasanya sangat hampir dengan kita..tapi apa yang kita lakukan?? Masih sama..tiada tindakan untuk berubah ke arah yang lebih baik! Masih leka..lalai dan lagha dengan duniawi..

Hidup di dunia akhir zaman ini amat menakutkan wahai anakandaku...kiamat pasti akan tiba..mungkin kematian hadir dahulu..mana satu lagi dekat?? Only Allah knows..

Doa ibu..supaya dareesa sentiasa sedar tentang semua ini..kematian..akhirat..kiamat..
Jangan leka sayangku..beribadah lah kamu seperti kamu akan mati esok hari..dan berkerja lah kamu seperti kamu hidup 1000 tahun lagi..moga anak ibu merupakan insan yang dipilih Allah menjadi orang yang beriman...

Amin

0 footprints here! Thanks! (◕‿◕):

Related Posts with Thumbnails

  © Rina Stories~* at Rinastories.Blogspot. All Rights Reserved. Powered by Blogger.

Goto Top