Sunday, December 01, 2013

#zuhadareesa 9 bulan & playroom in progress


Comelnya anak ibu...love you so much! Alhamdulillah dah 9 bulan usia kamu. Macam cepat je macam cepat je hihi

Harini malang tak berbau...dareesa terhantuk sampai berdarah :( nasib sikit je. Tapi ibu fobia...banyak kali kamu sipi sipi nak cedera teruk..tapi Allah lindung...moga Allah sentiasa melindungi kamu dari segala perkara tak baik..

9 bulan tiada injection tapi bulan ni perlu buat appointment pneumococal 3rd dose...

So berat & tinggi tak tahu. Tapi ramai kata dareesa ringan & kurus...rina tak tahu nak buat camne lagi..dia masih menyusu ibu..susu masih cukup untuk dia Alhamdulillah..makan pun banyak lebih lebih lagi bubur ayam + brokoli. Your most favourite! Buah pulak suka pear. Macam macam dah ibu bagi..cheese, pasta, mash potato, oat, kiwi, oren..macam macamla..alhamdulillah ok je no allergy. Cuma tak demok..tapi takpela..janji sihat & tak demam.. Tak selsema & batuk..

Gigi dah ada 2 batang bawah..

Motor skill sama je kot dengan masa usia 8 bulan..dah pandai berdiri lepas 1 tangan..kalau lepas 2 tangan, 2 saat je bertahan hehe..lepas tu bila kita tolong tatih kan..terkengkang kengkang jalan..kaki jinjit jinjit..

Bila cakap jom! Menggelabah dia merangkak ke arah kita sambil melompat depa tangan..so cute

Bila cakap byeeee...dah pandai lambai tangan..

Bila suruh sayang...nanti dia 'makan' seluruh muka..

Dah pandai makan sendiri..minum belom reti tonggengkan cawan..letak mulut je

Suka landing atas kaki/badan orang..manja sangat

Pandai merengek nak minta dukung..& sangat kenal orang..

Alhamdulillah bagi rina motor skill takde masalah..

Mungkin pertuturan lambat sikit..asyikk aaaa aaaa hmmm hmmm abbbb abbb...tak lepas baaa pon..

Adoi..abah dah tak sabar nak dengar awak sebut baa baba ba tu..

Kamon dareesa! U can do it!

Mak kata mungkin ikut rina masa kecil..lambat cakap..sampai tua pun pelat lagi hihi..

Okla tu je..lagi 3 bulan nak masuk setahun..hadiah ibu dah prepare..in progress



Ni la hadiah ibu..playroom untuk dareesa hehe..semua barang ibu beli tau..insyaallah bila dareesa setahun siaplah kemas bilik ni..

Okbai!

6 footprints here! Thanks! (◕‿◕):

Sharinginfoz 1/12/13 10:07 PM  

kejapnya masa berlalu dah 9 bulan ya

SaL Zakaria 1/12/13 10:20 PM  

alahai rina..suwetnyeee..x sabar nk tgk gmbr playroom lg..xpe kurus pn tp tetap serap khasiat kannn..jom follow sal http://smileysasa.blogspot.com

Zimie 1/12/13 11:27 PM  

rina, kita ni macam sama kes jeeee. baby husna pun kurusssss. tp daressa takpe kot sbb dia tinggiiiiii. dan yang penting biar bmi dia paras normal. jgn risau2 tau huhuhu *cakap utk diri sendiri jugak

Petak Bunga 2/12/13 8:33 AM  

alhamdulillah anak sihat walafiat.
dilundungi allah selalu.

Noor Hazirah 12/12/13 3:44 PM  

besnyeeeee. tak sabar nk tggu progress fakhira cmni jgk...... aiyakkkkk

amal salleh 27/12/13 4:00 PM  

waaa besnye ade bilik dia :)

Related Posts with Thumbnails

Follow by Email

✿Visitors ツ


✿NotaKaki ツ

+ Semua gambar adalah hak milik peribadi Rina.
+ Penyalahgunaan gambar akan dikenakan tindakan.
+ Plagiarism is not allowed.
+ Blog ini akan di updet hari2. (maybe :p)
+ Ok. Itu je kot buat masa ni. Thanks for visiting ya!


  © Rina Stories~* at Rinastories.Blogspot. All Rights Reserved. Powered by Blogger.

Goto Top