Sunday, December 12, 2010

First time pergi kenduri kahwin orang India =)

Tadi teman kawan baik rina, Murni pergi kenduri kahwin kawan dia, Bunita (kot :p) iaitu seorang yang berbangsa hindu. Ayat mesti nak skema agar semua pembaca tidak tersalah faham dengan beranggapan Murni yang berbangsa hindu hehehehe! =P

Setelah sesat dalam 2,3 minit, sampai lah kami ke Sekolah jenis cina, tempat berlangsung nya perkahwinan itu.
terasa 1 Malaysia pulak bila orang hindu kawin kat sekolah cina =P

Let's pictures tell the stories~


Perkahwinan orang hindu memang banyak upacara.
dalam kad tulis resepsi dari pukul 10 pagi - 11.31 pagi
apsal bukan 11.30, jangan ditanya hehehe

ingatkan makan makan dari pukul 10-11.31 pagi pastu dah kene blah hehe
rupanya, upacara tu yang bermula dari 10 pagi.

mula mula, baca baca doa ape tah, 
lepas tu pengantin lelaki berarak ke pelamin, diikuti pengantin perempuan
 ada lagi upacara.
maybe amik restu ayahbonda kot =P

 sepanjang upacara, para tetamu tak boleh makan lagi. duduk je tunggu..
so penuh dewan..
 dapat goodies.
ingat telor. tapi bukan.
 manisan rupanya hehe. tak rasa pun.
 dalam pukul 11.30 ++ upacara tamat.
semua baling baling bunga kat pengantin,
dan tiba tiba para tetamu menyerbu ke ruang buffet.
lapar dah masing masing hehe
 ni makanan dia. macam kenduri orang melayu kan??
tapi rina makan buah je.
 lepas makan, semua tetamu beratur, nak bersalam dengan pengantin
 sampai dah turn kami!
rina tukang snap gambar je la..bukan kenal pun

Lepas ni nak pegi kawin orang cina plak lahh hehe

^__^




13 footprints here! Thanks! (◕‿◕):

iqbalsyarie 12/12/10 9:34 PM  

pengalaman yang best :)

Saybee 12/12/10 9:55 PM  

eh ehhh , kite pernah gi org India kawenn jugakkk ! :D memang agk lmbat nk tunggu die mkan HHA

♥CIK SHA♥ 12/12/10 10:05 PM  

best kan dapat tahu budaya kaum lain jugak..teringin nak pergi perkahwinan kaum lain..ayik pergi kenduri org melayu je..jemu gak..hehe..

Iszmir Nazmi 12/12/10 10:44 PM  

salam...

nice experience!

kembatolo™ 12/12/10 10:52 PM  

ade menari tak? macam citer hindustan.. hahaha

Rina (◕‿◕)✿ 12/12/10 10:56 PM  

iqbal : best2. jakun lah sikit

saybee : bjanggut ok hehe

cik sha : yup. btol tu ;)

kuch : :)

kembatolo : haha xde lakk..jenuh nak tukar baju klo mnari :P

Aimi Bahari 12/12/10 11:48 PM  

wahh! macam bes jer.. 1 malaysia! haha.

twinkle twinkle 13/12/10 1:41 AM  

waahh unik tu,,:)
xpena lagi berpeluang :)

shahraily 13/12/10 1:18 PM  

haha naseb baik orang x ingat aks pulak yang kawin..bes memg bes tapi lapa kot T_T

Mr feckry 13/12/10 4:10 PM  

cambest je lauk pauk die

MiSz_aIN 14/12/10 2:48 AM  

hyee,,,,nmpak mcm pengalaman menarik kan. ^___^

cimon 14/12/10 2:57 PM  

owhh...ingatkan makan ns alas daun pisang...TERBAIK...hmm...xde lauk vege ke?

hehehe (^v^)

iniialahaku 18/12/10 8:45 AM  

oit...2 kira bunga tlur dorang ke??hehe..ltk dlam bkas bnga tlur plak..nsib bek xda pkok bnga manisan

Related Posts with Thumbnails

Follow by Email

✿Visitors ツ


✿NotaKaki ツ

+ Semua gambar adalah hak milik peribadi Rina.
+ Penyalahgunaan gambar akan dikenakan tindakan.
+ Plagiarism is not allowed.
+ Blog ini akan di updet hari2. (maybe :p)
+ Ok. Itu je kot buat masa ni. Thanks for visiting ya!


  © Rina Stories~* at Rinastories.Blogspot. All Rights Reserved. Powered by Blogger.

Goto Top