Friday, October 22, 2010

sesi luahan perasaan

rina tengah sedih. tak tahu nak luah pada siapa..jadi nak luah disini..

rina rasa rina sudah bersedia..dan cuba untuk memperbaiki diri..walaupun sukar, tapi rina cuba jugak..rina kuatkan hati...kuatkan semangat..mesti boleh..mesti berusaha..rina beritahu pada diri..

tapi masih tak mencukupi..

mungkin rina perlu lebih berusaha lagi...lebih kuat lagi...lebih gigih lagi..
alhamdulillah..syukur pada Allah...semangat rina masih ada..Allah tahu rina mampu untuk hadapi semua ni..sebab tu rina diuji lagi...Dia mahu rina menjadi semakin kuat...
alhamdulillah memang rasa tenang bila teringatkan Allah..

juga kata kata seorang kakak..


Tuliskan rancanganmu dengan pensil kemudian serahkan pemadamnya kepada Allah.. relakan Allah memadam bahagian yang bukan ditakdirkan untukmu dan menggantikannya dengan rancangan yang lebih baik.. Kerana Allah lebih mengetahui apa yang baik untukmu.. mungkin bukan seperti yang manusia sangka.. Selalu ada hikmah di sebalik rancangan yang Allah siapkan khas buat hambaNya...

masih tersemat kemas dalam hati rina..terima kasih untuk nasihat itu...ia sedikit sebanyak memberi kekuatan buat diri ini..

oklah tu je..

macam tak mampu je nak bercerita apa yang terjadi..

so sampai disini saja..

semoga Allah permudahkan segalanya...
mencari rezeki yang halal memang bukan mudah..
hidup ini penuh dengan ujian..
ujian ujian ini yang perlu kita lalui dengan cemerlang demi kehidupan di akhirat kelak..

fuh! lega dapat menulis hehe..nak sambung packing untuk OBM.salam

13 footprints here! Thanks! (◕‿◕):

Iszmir Nazmi 22/10/10 6:40 PM  

salam

tabahkan hati rina. igt ape yg rina ckp mase PEP dulu. Be the best among the best ^_^

azzey 22/10/10 8:17 PM  

rina: Allah tahu yg rina kuat. Tu sbb ujian pon mcm yg rina rasa skrg! terus kuat kan smgt ye dik!

JelinaJoli 22/10/10 10:58 PM  

kalau sedih nangis.. kalau nangis, letih.. kalau letih tidooooooo...

LiFe KaMi 23/10/10 3:48 AM  

itu lah dinamakan dugaan, segalanya ada hikmahnya, bukan senang ingin menjadi senang, jgn sedih2 lagi happy selalu..:)

mia 24/10/10 1:02 PM  

dear..snyum sokmo ek..even dugaan sepahit hempedu, trust me, madu datang jugak akhirnye..

cimon 24/10/10 5:51 PM  

Salam.

Allah bagi kita ujian sbb dia sayangkan kita...& ingin lihat kita lebeyy sayangkan Dia...Dia takkan bagi kita ujian yg kita xboleyy handle...so percayalah yg Rina pon boleyy handle ujian2 tersebut!

Hehehe (^v^)

ana 24/10/10 6:30 PM  

sabar ye rina...

MyraLove =) 27/10/10 8:05 PM  

rina kuat!
yeah..boleh punya hadapi dugaan tu
jgn sedih2 =)

yieyaw 29/10/10 11:11 PM  

kawen la cepat!!

Esyah Azman 7/2/11 1:23 AM  

mungkin sy tak layak ckp kt sini.sy mohon maaf.tp setiap org pernah xlps dgn dugaan Allah..ape yg kite nak,xpernah dpt.betapa hebatnya dugaan Allah.saya pernah bercinta tp sume xmenjadi.hebatnye dugaan Allah.sy mohon maaf.bersama sma kita baiki diri dan bertemu jodoh org dijadikan Allah utk kita.wslam

Rina (◕‿◕)✿ 7/2/11 6:16 AM  

terima kasih esyah..saya sedar itu semua..ape2 pun, terima kasih..semoga Allah memberi kebahagian dunia akhirat buat kamu semua..insyaAllah :)

Related Posts with Thumbnails

Follow by Email

✿Visitors ツ


✿NotaKaki ツ

+ Semua gambar adalah hak milik peribadi Rina.
+ Penyalahgunaan gambar akan dikenakan tindakan.
+ Plagiarism is not allowed.
+ Blog ini akan di updet hari2. (maybe :p)
+ Ok. Itu je kot buat masa ni. Thanks for visiting ya!


  © Rina Stories~* at Rinastories.Blogspot. All Rights Reserved. Powered by Blogger.

Goto Top