Friday, March 26, 2010

Nak apply kerja ke tak ek..

Tadi rina chat dengan sorang of my friends, Syafa or I called her Capal :P

I don't want to talk about our conversation
but the outcome of the chat

she makes me realize that i need to find a job before TNB call me *if they call
otherwise I end up jobless as all my friends get their very 1st income.

I checked back all the email, Miss Vathana sent me regarding job vacancies in several companies..
but after I read their list of requirements..
it makes me start thinking back,
what if, they ask me to work at Melaka? Johor?
*which is they will ask as it is a part of their requirement.

taknakkk
saya nak malas2 lagi dekat rumah
nak golek2 atas katil
nak enjoyy
nak kerja tapi not as an engineer
i'm not ready yet!

so i think, i'll apply a job after i done my thesis on 16 April
hehe..

sekian




9 footprints here! Thanks! (◕‿◕):

doop 26/3/10 7:10 PM  

16 ek? bkn 14 april ke?

JelinaJoli 26/3/10 7:29 PM  

lepak rumah dulu la. baru bes. keje nanti2 la. haha

Rina Lia (◕‿◕)✿ 26/3/10 7:53 PM  

doop : ntah..dorang cakap 16..xtaula klo 14 huhu

jolipit : hahah nasihat x membina tol la :P

Anonymous,  26/3/10 9:49 PM  

gudluck..n gi gradnite too.=)

Unknown 26/3/10 10:38 PM  

anta tesis 14/4 r...
cr kje2 simple...cam waiter ke, jaga kedai ke...utk isi mase lapang + income sket..

Rina Lia (◕‿◕)✿ 27/3/10 1:12 AM  

esyah : thanks dear! see u there :)

epul : oo ek. thanks for the info :) yup2 btol2

artszfar 27/3/10 6:59 AM  

Keje bukannya mintak ja terus dapat. Satu position mau 200-400 orang mintak. Dalam 10 keje mau 2-3 je panggil interbiu. Dalam intebiu semua skills dia tengok.

Bukan bole kata dengan senang, "keluar je I nak jadi engr oil & gas" dengan sungguh mudah. Semuanya rezeki, ada yang cepat, ada yang lambat. Ada dapat keje besar, ada dapat keje kecik.

yang kata cari keje2 simple dulu tu adalah betul. Ataupun pegi free training yang government provide.

Aidi-Safuan 27/3/10 7:53 AM  

erk, bukan syarat dak2 scholar ytn wajib kerja ngan tnb ker kalau dipanggil dalam masa beberapa hari. berapa lame tah, da luper. kalau tak silap ade dalam aggrement. rasenyer la. :p

Rina Lia (◕‿◕)✿ 27/3/10 8:48 AM  

artszfar : thanks for ur advice.. mengenangkan saye ni scholar ytn, so xleh nak minx company yang akan tanye saye ni terikat or x, so ingat nak try apply kat company kecik2, like consultancy..hope dapatla

aidi : a ah..tapi in case x dipanggil..walaupun in history x penah lagi telepas, tapi ntah, capal ni menakutkan jek hehehe

Related Posts with Thumbnails

  © Rina Stories~* at Rinastories.Blogspot. All Rights Reserved. Powered by Blogger.

Goto Top