Saturday, August 28, 2010

Seuntai Doa..

Ketika kumohon kepada Allah kekuatan
Allah memberiku kesulitan agar aku menjadi kuat

Ketika kumohon kepada Allah kebijaksanaan
Allah memberiku masalah untuk di pecahkan

Ketika kumohon kepada Allah kesejahteraan
Allah memberiku akal untuk berfikir

Ketika kumohon kepada Allah keberanian
Allah memberiku bahaya untuk kuatasi

Ketika kumohon Allah sebuah cinta
Allah memberiku orang orang bermasalah untuk ku tolong

Ketika ku mohon kepada Allah bantuan
Allah memberikanku kesempatan

Aku tak pernah menerima apa yang kupinta,
tetapi aku menerima segala yang ku perlu
Ketika satu pintu kebahagiaan tertutup, pintu yang lain terbuka
tetapi sering kali kita terpaku terlalu lama pada pintu
yang tertutup sehingga tidak melihat pintu
yang di bukakan bagi kita

orang orang yang paling berbahagiapun tidak selalu memiliki
hal hal terbaik, mereka hanya berusaha menjadikan
yang terbaik dari setiap hal yang
hadir dalam hidupnya.

mungkin Allah menginginkan kita bertemu dengan beberapa
orang yang salah sebelum bertemu dengan orang
yang tepat, kita harus mengerti bagaimana
berterima kasih atas karuniaNya.

Waktu kamu lahir, kamu menangis dan orang orang di sekeliling’
kamu tersenyum, jalanilah hidupmu sehingga pada
waktu kamu meninggal, kamu tersenyum dan
orang orang di sekelilingmu menangis.


 *Muhasabah diri mode : Ramadhan semakin berakhir, jangan dipersiakan lagi!

9 footprints here! Thanks! (◕‿◕):

Mr feckry 28/8/10 6:44 AM  

berdoa dan terus berdoa

echah mashuri 28/8/10 9:29 AM  

nice one!suka2....:)

Che Armster 28/8/10 11:36 AM  

ni kenapa tiba-tiba puisi bernada kecewa ni Rina?

azzey 28/8/10 12:11 PM  

Rina: usaha, doa, dan tawakkal.....itu yang penting.

cimon 28/8/10 12:41 PM  

aku AMIN kan ek!

(^v^)

Hamzah Ian 28/8/10 12:45 PM  

ni kenapa tiba-tiba puisi bernada kecewa ni Rina?
(tiru che arm)

Nazatul shima 28/8/10 1:11 PM  

nice entry rina...tapi cm sedey je..

Rina (◕‿◕)✿ 28/8/10 3:03 PM  

Mr Feckry : ya right :)

echah : thanks~

nanaruzana : ^___^

che arm : mne de kcewa. insaf mmode lah hehe

azzey : thanks atas nasihat tu hihi

cimon : pjg2 sket amin hehe

hamzah : sila bace reply utk che arm haha

cma : xdla..sdey insaf2 cmtu je hehe

Related Posts with Thumbnails

Follow by Email

✿Visitors ツ


✿NotaKaki ツ

+ Semua gambar adalah hak milik peribadi Rina.
+ Penyalahgunaan gambar akan dikenakan tindakan.
+ Plagiarism is not allowed.
+ Blog ini akan di updet hari2. (maybe :p)
+ Ok. Itu je kot buat masa ni. Thanks for visiting ya!


  © Rina Stories~* at Rinastories.Blogspot. All Rights Reserved. Powered by Blogger.

Goto Top