Friday, August 20, 2010

KITA BERTANYA "Kenapa aku tak dapat apa yang aku idam idamkan?"

AL-QURAN MENJAWAB

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
- Surah Al-Baqarah ayat 216

So, jangan bersangka buruk pada Allah dan sentiasa percaya ada hikmah disebalik sesuatu yang berlaku.



14 footprints here! Thanks! (◕‿◕):

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr 20/8/10 5:08 PM  

itulah yang sepatutnya kita terima

=)

lumut 20/8/10 7:09 PM  

oi hamzah lan??xyah lah nak komen byk2...nak ngurat ker?=p

thanx sharing...=)

Rina (◕‿◕)✿ 20/8/10 7:11 PM  

haha tula..sampai 3 kali

welcome ^_^

Che Armster 20/8/10 9:32 PM  

tenkiu sebab share Rina..

bila start TNB?

Rina (◕‿◕)✿ 20/8/10 9:36 PM  

wcome..insyaAllah 1 september ni

Linglung 20/8/10 10:17 PM  

nice one..sejuk hati gua derr :)

Amirez 21/8/10 10:12 AM  

ramai org yg tak sedar hal ni.
selalunya bila kecewa, mula la iman goyah. akhirnya ambik keputusan utk jauhkan diri dgn Islam. biasanya solat ditinggalkan. ayat biasa diorang, "aku solat pun tak guna"

azzey 21/8/10 12:40 PM  

Rina: betul tu.....krn Allah merancang....kita jg merancanag.....TAPI.....perancangan Allah yg terbaik!

Rina (◕‿◕)✿ 21/8/10 12:58 PM  

linglung : alhamdulillah :)

amirez : smoge kte x menjadi sbahagian dr org yg begitu..

azzey : yeahh. it is damn right. hehe

Related Posts with Thumbnails

  © Rina Stories~* at Rinastories.Blogspot. All Rights Reserved. Powered by Blogger.

Goto Top